Mengenai Saya

Foto saya
madiun, Indonesia
PROUD 2 b MY SELF...... my name is rudi ahmad bin baddu lahir pada tanggal 02/03/1986... anak pertama dari 6 beradik... born in south sulawesi indonesia... kemudian my parent and i hijrah gi kota kinabalu sabah malaysia... kat situ lah aku dibesarkan...mencoba tuk menjadi hamba yg taat (walaupun masih bnyak kekurangan di sana sini)..FCBarcelona diehardfans..... ~ VISCA el BARCA~ & im ANTIMADRIDISTA..my biges dream is 2 see them play in camp nou..love travelling,melamun,ketawa,.... i love funny people... skarang tngah blajar d pondok pesatren alfatah temboro,magetan jawa timur,indonesia... PROUD 2 B MY SELF thats my blog name...

27 Oktober 2012

alfatihah....

السلام عليكم
alhamdulillah.......
masih di beri kesempatan oleh allah untuk bernfas d muka bumi...
dan masih dapat mnikmati nikmatnya......

seminggu yg lepas dapat khabar dari sorng kawan madrasah.....
bahwa seorang kawan kami tlah pun di panggil oleh allah tuk mnghadap...
mmpertanggung jawabkan amlanya.... so sad lah...
mcam tak pecaya jak......last day jumpa dia, dia certa tntang cita2 dia....habis final exem..
slalu call nak mnta cari kerja....saya pun bagi lah brape no talipon kawan2.....
dia masih muda lagi..umur dlam 25 mcam tu...

sebgian kawan2 ada yg ckap "kesian dia muda2 lagi dah mnggal" ada plak yg ckap "kesian belum mnkmati syurga dunia" heheheh (belum kawen) dan bnyak lagi...fuuhhh....

tapi saya teringat kata guru saya dulu......
"bersangka baik lah pada allah,walaupun nmpak mcam suatu yg merugikan kamu"..
ya mngkin dari satu segi dia nampak mcam rugi...
tapi...kalau di fikir lagi, sbenar nya dia adlah orang yg sangat2 beruntung.....


why......????????

sbab dia duduk dlam madrasah dalam 8 9 tahun....so insyallah dah bnyak amal yg dia dah buat..
mulai dari baca alquran,zikir, dakwah,dan bnyak lagi lah...
mngkin dia ada buat salah...tapi insyaalah kebaikan yg dia dah buat lebih bnyak dari yg buruk2...
dan insyaallah keburukan yg dia buat tu pun tak sampai buat dosa2 besar...
point dia adlah....allah ambik dia pada masa dia dah buat bnyak amalan....
allah nak jaga dia dari buat maksiat...tak bagi dia kesempatan buat maksiat...
dan kita yg masih di beri kesempatan nie...gunakan lah kesempatan niee.....


ok mngkin nie shaja post tuk kali niee....

smoga amal2 dia d trima oleh allah...amiiiieeennnn...!!!!

P/S tribut to almarhum abdurrahman dumai....

sila baca

http://rudionam86.blogspot.com/2011/07/my-dream.html