Mengenai Saya

Foto saya
madiun, Indonesia
PROUD 2 b MY SELF...... my name is rudi ahmad bin baddu lahir pada tanggal 02/03/1986... anak pertama dari 6 beradik... born in south sulawesi indonesia... kemudian my parent and i hijrah gi kota kinabalu sabah malaysia... kat situ lah aku dibesarkan...mencoba tuk menjadi hamba yg taat (walaupun masih bnyak kekurangan di sana sini)..FCBarcelona diehardfans..... ~ VISCA el BARCA~ & im ANTIMADRIDISTA..my biges dream is 2 see them play in camp nou..love travelling,melamun,ketawa,.... i love funny people... skarang tngah blajar d pondok pesatren alfatah temboro,magetan jawa timur,indonesia... PROUD 2 B MY SELF thats my blog name...

9 Disember 2012

tribut to wandie....

assalamualaikum.....



hohohohohoho....hari nie adalah hari yg paling bahagia buat my kazen wandie joe amstrong...
bab hari ini  kalau takde halangan insyallah istri beliau sis jusmiati akan melahirkan anak pertama mereka..

setelah penantian lebih dari 3 tahun (kot)....
dgan pegorbanan p jumpa sana sini...
sampai wktu balik kampung pun sempat lai p berobat sana sini
alhamdulillah hari yg di nanti pun tiba...

untuk mereka ber dua saya  nak ucap kan tahnia...
smoga dpat anak yg comel soleh/soleha mnyenangkan hati orang tua..
(lau bapa nya plak mau anak rock) hak3xx..
lantak mu lah wand..janji ko bahagia....
dan mulai hari ini akan memulai hidup baru (sebagai orang tua)...
dan yg sngat2 saya harapkan dari mereka berdua...bimbing lah anak  korang.
sebab anak tu lah penerus kita....baek anak baek lah keturunan kita..
bab saya ada dapat dua pepatah yg sama..1 bhasa arab 1 bhasa ingris..
punya makna yg sama.... الولد سر ابه  (alwaladu sirru abihi) like father like son...
tapi saya suka yg arab tu...kalau terjemah bebas bunyi dia "anak adalah rahsia bapanya".
fuuuuiii seram....tak tau lah napa orang arab ckap mcam tu..
maknanya nak tengok bapak dia pnya perngai macam mna..tengok lah ank dia..

hehehehehe mngkin tu jer lah yg saya nak sampain kan...thanks a lot

assalamualaikum...

~SMILE IS SUNNAH~

Tiada ulasan:

sila baca

http://rudionam86.blogspot.com/2011/07/my-dream.html